Je hebt Braziliaanse samba en een Engelse stiff upper lip. Strand van Copa Cabana en de white cliffs of Dover. De tegenstellingen kunnen niet groter zijn. Zo heb je ook enerzijds de zon in je tas van geroosterde Braziliaanse koffiebonen en anderzijds het warme water met een smaakje. Kortom: een thee-en een koffiedrinker, het blijven andere mensen.
De jongens van Nestlé lijken ook dit goed te hebben begrepen. Want nadat koffieliefhebbers nu toch ongeveer wel allemaal doorhebben dat een Senseo niet aan de enkels komt van een Nespresso, en de (dure) capsules massaal de weg naar de gebruikers vinden.
Een theemachine dus. Ze werd Special.T gedoopt. Wat kan het? Thee zetten.
Prijs
De prijs werd identiek gehouden aan die van de koffie. 40 cent voor een kopje. Elke dag 2 kopjes? Jaarlijks een kleine 300 euro naar Zwitserland. De machine zelf mag u voor 80 Euro meenemen. Reken nog wel 11 euro extra voor een stroomkabel!
Extra marketing
De machines hebben trots het logo T. vooraan, voor iedereen duidelijk zichtbaar staan. De naamgeving, daar zijn ze dan weer een beetje te ver doorgeschoten. Of vindt u “Diamant uit Yunnan” een goede omschrijving voor “zwart”? Dan zal u “bergtoppen van de Himalaya” – “wit” allicht ook catchy vinden.
De theetassen die je op de website kan kopen, net als het dienblad om het op te zetten lijken me ook eerder voor de m’as tu vu’s, maar goed iedereen loopt mee in de hype die men zelf verkiest.
Een dergelijke theemachine staat dus niet bovenaan mijn lijstje kerstcadeau’s. Als koffieliefhebber val ik natuurlijk al buiten de doelgroep. Aan de andere kant: capsules die je via internet moet bestellen, 40 cent voor een tasje koffie thuis, de Nespresso Club… ik vond het ook voor het zwarte goud er zwaar over. Tot ik er een proefde!
Zelf Special.T ontdekken?
Dan kan je hem gewoon online kopen, of je kan naar de Avenue Louise waar ze een “Discovery Corner” hebben. Of je kan je natuurlijk door de reacties van de bezoekers hier laten leiden… Want wat denk jij van een zwaar door marketingbudgetten ondersteunde theemachine?
Volg mij op Social Media: