Marketing is niet zo eenvoudig. Dat hebben ze bij Macallan recent mogen ontdekken. Een fantastisch idee van een communicatiebureau kan mooi klinken. Soms zijn gezond boerenverstand -of bij afwezigheid daarvan- een klein marktonderzoek toch geen overbodige luxe. Nu was er bij Macallan sowieso wel een probleem van te kleine stock voor te grote vraag, dus de noodzaak om doordachte marketing te voeren bleek niet zo groot.

Waar ongeveer elke whiskyliefhebber naar kijkt zijn de regio en zeker ook het aantal jaren dat de drank gerijpt heeft. Deze evidentie blijkt niet te zijn doorgedrongen. Noch bij Macallan noch bij hun communicatieadviseurs.  Dus de jaren werden afgevoerd, en de zogenaamde “1824” collectie werd op de markt gegooid. Bij Delhaize mag je dus vandaag vlotjes 45 Euro neertellen voor een whisky waarvan je de jaargang niet kent..

Gevolg: de verkoop is niet een beetje geminderd, maar totaal gekelderd.

Macallan-1824-collection

Wedden dat de 1824 niet lang op de markt zal blijven? Bovendien kan die stock nog wel eens op de markt komen aan interessante prijzen. Even afwachten dus met zijn allen, de selffulfilling prophecy maximaal laten werken, en een degelijke whisky binnenkort aan een interessant prijsje op de kop tikken.

Deze gratis tip werd u met veel plezier aangeboden door sixpacks.be

 

https://www.sixpacks.be/wp-content/uploads/2014/02/macallan.jpghttps://www.sixpacks.be/wp-content/uploads/2014/02/macallan.jpgRafDrankmacallan,marketingMarketing is niet zo eenvoudig. Dat hebben ze bij Macallan recent mogen ontdekken. Een fantastisch idee van een communicatiebureau kan mooi klinken. Soms zijn gezond boerenverstand -of bij afwezigheid daarvan- een klein marktonderzoek toch geen overbodige luxe. Nu was er bij Macallan sowieso wel een probleem van te kleine...Alles voor de man met smaak!