Jupiler danst mee de polonaise. De Rode Duivels gaan naar het Brazilië. Een van de thuislanden van Anheuser Busch Inbev dan nog. Daar zetten we op in klinkt het dan in het marketingdepartement.
In de “uitrol” van het marketingplan zit nu al wel enkele missers. Deze week presenteren ze trots de exclusieve bierglazen met daarbij de boodschap: “Doelmannen en verdedigers nu verkrijgbaar”. Glazen van Courtois, Vermaelen (voor de gelegenheid op Rechts gezet??) Vertonghen, Kompany, Van Buyten (op de linksback??) en Steven Defour!! Voor zij die het voetbal niet van zo dichtbij volgen; Defour is een Middenvelder. Soms aanvallend, soms verdedigend, wordt ook uitgespeeld op de flank. Maar een verdediger? Neen.
Als je als bedrijf je opwerpt als partner van de Rode Duivels, en “Supporters Weten Waarom”, “We Are Ready” zie dat je dan eerst weet waar het over gaat. Het begin van deze campagne is niet echt optimaal voor de oh zo geroemde geloofwaardigheid.
Pingback: Marketing-vertaal-blunders uit de drank-industrie
Pingback: Branding • Marketing-blunders en -lessen uit de dranken-branche