Meteen naar de inhoud
Home » Marketingmisser van de week: Jupiler

Marketingmisser van de week: Jupiler

Jupiler danst mee de polonaise. De Rode Duivels gaan naar het Brazilië. Een van de thuislanden van Anheuser Busch Inbev dan nog. Daar zetten we op in klinkt het dan in het marketingdepartement.

In de “uitrol” van het marketingplan zit nu al wel enkele missers. Deze week presenteren ze trots de exclusieve bierglazen met daarbij de boodschap: “Doelmannen en verdedigers nu verkrijgbaar”. Glazen van Courtois, Vermaelen (voor de gelegenheid op Rechts gezet??) Vertonghen, Kompany, Van Buyten (op de linksback??) en Steven Defour!! Voor zij die het voetbal niet van zo dichtbij volgen; Defour is een Middenvelder. Soms aanvallend, soms verdedigend, wordt ook uitgespeeld op de flank. Maar een verdediger? Neen.

Als je als bedrijf je opwerpt als partner van de Rode Duivels, en “Supporters Weten Waarom”, “We Are Ready” zie dat je dan eerst weet waar het over gaat. Het begin van deze campagneJupiler verdedigers weten waarom is niet echt optimaal voor de oh zo geroemde geloofwaardigheid.

Jupiler verdedigers weten waaromJupiler in de mist

Facebook Comments Box

2 reacties op “Marketingmisser van de week: Jupiler”

  1. Pingback: Marketing-vertaal-blunders uit de drank-industrie

  2. Pingback: Branding • Marketing-blunders en -lessen uit de dranken-branche

Wat denk jij? Laat het hieronder weten!

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Een cadeautje met Champagne?

Zoek dan zeker niet verder! Wij hebben prachtige en originele

gepersonaliseerde cadeaus voor elke gelegenheid in onze shop.

Bedankt voor je bezoek!
Wil je ons ook een klein beetje steunen?
Jouw LIKE op Facebook helpt ons echt vooruit!

%d bloggers liken dit: