Duvel tripel hop 2014Duvel tripel hop: de nieuwste hype

De Duvel tripel hop 2014 werd deze keer met een echt uitgewerkte campagne aangekondigd. Met een online strategie en al. Consumenten moesten moeite doen om als eerste het nieuwe bier te mogen proeven. Uiteraard om gratis reclame te maken, meer nog -daar zijn ze Breendonk tegenwoordig meesters in- : het moest ook een hype creëren.

En ik moet zeggen; het is aardig gelukt. Waar je tot vorig jaar halverwege de zomer aan vrienden kon aanraden de Triple Hop eens te proberen, hebben nu 2 weken na de lancering al een groot aantal mensen de nieuwste editie geproefd. Qua marketing doen de jongens van Moortgat het dus opnieuw formidabel goed. In de concurrentiële wereld waarin zij opereren uiteraard geen overbodige luxe.

Hoe smaakt de Tripel Hop 2014:

Maar de smaak dan. Ik vond de vorige edities (2012 USA en 2013 Japan) uitstekend. Aangenaam bittere toetsen maakten het tot het ideale zomer-terrasjesbier. Nieuwsgierig naar de nieuwe editie kon ik er ook eentje proeven, amper een week na de lancering. Van een teleurstelling gesproken. De aangenaam bittere accenten van de Japanners van vorig jaar, hebben plaatsgeruimd voor opnieuw Amerikaanse hop. Ik vond het geheel in plaats van fris en bitter en ietwat zure smaak hebben.

Zelf beweren ze  het typische Duvel smaakpallet door de Mosaic hop te verrijken met “een aroma van blauwe bosbessen en tropisch fruit”. Ik moet eerlijk zijn: ik heb het er niet in gevonden.

Voor mij is het te hopen dat de drankenhal hier nog veel 2012 en 2013 heeft staan, dan sla ik mijn voorraad in en wacht ik de 2015 editie wel af. En neen, ik ga niet meedoen aan facebookwedstrijden om als een van de eersten te mogen proeven. Ik zal er wel gewoon een bestellen op café.

De kroegbaas in mijn stamcafé omschreef het onomwonden als “mijn café onwaardig” aangevuld met “na deze ene bak smijt ik dat buiten”.

https://www.sixpacks.be/wp-content/uploads/2014/03/duvel-tripel-hop.pnghttps://www.sixpacks.be/wp-content/uploads/2014/03/duvel-tripel-hop.pngRafDrankaroma,Breendonk,Duvel,duvel tripel hop 2014,Mosaic,onwaardig,stamcaféDuvel tripel hop: de nieuwste hype De Duvel tripel hop 2014 werd deze keer met een echt uitgewerkte campagne aangekondigd. Met een online strategie en al. Consumenten moesten moeite doen om als eerste het nieuwe bier te mogen proeven. Uiteraard om gratis reclame te maken, meer nog -daar zijn ze...Alles voor de man met smaak!